Je bent bezorger en krijgt in die rol een ongeluk, hoe nu verder?

De volgende situatie wordt geschetst: Stelt je bent Deliveroo-bezorger en aan het werk. Je rijdt op een geleaste elektrische fiets, omdat je per bezorging betaald krijgt. Hoe sneller de fiets, hoe meer bezorgingen je kunt doen. Door oer-Hollands slecht weer (regen) en door gladheid neem je een bocht iets te scherp en slipt. Je botst met de fiets tegen een boom en loopt ernstig letsel op. Je bent verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid, maar wil de overige schade (denk aan niet verzekerde ziekenhuiskosten en smartengeld) die je als gevolg van het ongeval hebt geleden ook vergoed zien. Je stelt daartoe Deliveroo aansprakelijk.

(meer…)

Lees meer

Vorstschade

Vorstschade? Schade aan wegdek? En nu heb jij schade aan de banden van je auto?
Is deze schade te verhalen?

(meer…)

Lees meer

Coronarellen en vandalisme: welke schade is verzekerd?

De materiële schade door de coronarellen van de afgelopen dagen loopt op tot in de honderduizenden euro’s per dag. Niet al die schade is verzekerd. Fietsen vliegen door de lucht, auto’s en scooters worden in de fik gestoken of omvergeduwd, ruiten worden ingegooid en winkels geplunderd. In hoeverre de slachtoffers van coronavandalisme kunnen rekenen op schadevergoedingen is afhankelijk van de verzekeringen die ze hebben afgesloten. Wij zetten op een rij welke verzekeringen mogelijk uitkomst bieden bij de verschillende vormen van materiële schade.

(meer…)

Lees meer

Bedrijfsschade voor taxi’s claimen in 2021

De coronacrisis hakt er bij veel bedrijfstakken in. Een groep waar je niet zo veel van hoort, zijn de taxibedrijven. Ook daar is in het afgelopen jaar een omzetdaling te zien. Om die groep bij schade tegemoet te komen, is er tijdelijk een nieuwe regel in het leven geroepen, zo meldt Adfiz.

(meer…)

Lees meer

De lijnbus heeft voorrang, toch?

In het verkeer komen verschillende soorten voertuigen voor. Een aantal daarvan creëert een bijzondere positie binnen het verkeer. Helaas blijkt dat lang niet altijd duidelijk is hoe hiermee om moet worden gegaan. Denk bijvoorbeeld aan het naderen van een voertuig met zwaailichten en geluidssignalen. Breng jezelf hierbij niet in gevaar, ga niet te hard rijden of door rood. Kun je niet veilig uitwijken? Rijd dan rustig door en raak vooral niet in paniek. Maar wat dacht u van de lijnbus? Ook daar gaat het nogal eens mis. Tijd voor een opfriscursus!

(meer…)

Lees meer

WA-Direct en Bedrijfsregeling 16- De klant moet afstand doen van zijn voertuig

Vanaf 1 juli starten verzekeraars met de pilot Directe Schadeafhandeling, ook wel eerder bekend onder WA-Direct. De naam is aangepast om het misverstand uit de wereld te helpen dat WA-Direct een nieuw product of verzekering is. Het is namelijk een andere handelswijze. Het helpen van een niet-verzekerde klant. Klant belang voorop: Een voor verzekeraars nieuwe service die juist bij belangenbehartigers al jaren de basis vormt van hun dienstverlening. 

Hoe zit dat met het toepassen van Bedrijfsregeling 16 – begrijpt de WA-klant dat hij afstand moet doen van zijn voertuig in geval van total loss?

(meer…)

Lees meer

Nieuw jaar, nieuwe kansen en natuurlijk nieuwe wetten!

Allereerst wensen wij u namens alle collega’s van 112Schade een gelukkig en gezond 2021 toe! Een nieuw jaar betekent ook dat er weer nieuwe wetten gaan gelden. Zo geldt er geen APK plicht meer voor auto’s vanaf 50 jaar of ouder. Daarnaast zijn nieuwe landbouwvoertuigen nu kentekenplichtig. Bestaande landbouwvoertuigen moeten dit jaar hun voertuig laten registreren en een kenteken aan te vragen. Wat betekent de kentekenplicht voor u?

(meer…)

Lees meer

Dossier Cascoverzekeraar

Waar casco-verzekeraar stopt, gaat 112Schade verder

Vanuit een tussenpersoon ontvingen wij een schademelding waarbij de casco-verzekeraar het regres staakte en cliënt achterliet met een eigen risico van € 800,-, een aantasting van de schadevrije jaren en een deuk in het rechtvaardigheidsgevoel. 112Schade heeft alsnog 80% van de schade verhaald!

(meer…)

Lees meer