Tunnelvisie in een aansprakelijkheidsdiscussie

Wat vaak kan gebeuren, is dat in de beoordeling van de aansprakelijkheid danwel de behandeling van de schade men een blinde vlek creëert en het geheel niet meer overziet. Als gevolg hiervan verliest men de kern van de zaak. Zo behandelden wij recent een dossier waarin de voormalige belangenbehartiger van de cliënt en de verzekeraar van de tegenpartij verzeild raakten in een aansprakelijkheidsdiscussie over één specifiek onderdeel en daardoor het overzicht verloren. Het dossier is vervolgens aan 112schade aangeboden. Door iets uit te zoomen, een helicopterview toe te passen op alle informatie, is het ons vervolgens vrij snel gelukt om alsnog de schade voor cliënt te verhalen.

Door Sue-Ann Ost

(meer…)

Lees meer

Wat vindt de klant?

De mening van de cliënt is heel belangrijk, zeker voor een dienstverlenend bedrijf. Er worden geen tastbare producten verkocht, maar er wordt een service verleend. Waar bij de aanschaf van een product het verlenen van de service door de verkoper een nevenaspect is, is het verlenen van service voor een dienstverlenend bedrijf de hoofdtaak en het enige dat kan worden beoordeeld. De beste reclame die je daarbij kunt wensen is de aanbeveling van een cliënt. Dit geldt ook voor ons bij 112Schade. (meer…)

Lees meer

Verkeerslichtbeïnvloeding

Dit kan voor verwarring en een gevaarlijke situatie zorgen

Het is je vast wel eens opgevallen dat het verkeerslicht net wisselt van kleur zodra er een lijnbus of hulpdienst aankomt. Is dat toeval?

Nee, dat is het niet. Lijnbussen, trams kunnen verkeerslichten beïnvloeden om sneller het kruispunt te kunnen oversteken waardoor de doorstroming van het openbaar vervoer verbetert en daardoor de dienstregeling niet in de war komt. (meer…)

Lees meer

Uitstekende onderdelen aan tractoren, gevaarzettend?

U kent ze vast wel: de tractoren met uitstekende onderdelen aan de voor- of achterzijde. Indien u langs landweggetjes rijdt, komt u deze zeker tegen. Wellicht ziet u er dan weinig gevaar in, maar dit wil niet zeggen dat zij geen gevaar vormen. Zo behandelden wij onlangs een dossier waarin een cliënt ernstige schade opliep door uitstekende onderdelen aan de voorzijde van een tractor.

Door Rick Kerkhof

(meer…)

Lees meer

Dat moet gevierd worden!

Hoe ver ga je in de meest klantvriendelijke dienstverlening waarbij de klant uiteindelijk niet onze bestede uren hoeft te betalen? Een vergoeding voor onze tijd verhalen wij voor de klant eveneens op de tegenpartij. Lukt het verhalen niet, dan kost dat de klant ook niets! Dat is ons risico. (meer…)

Lees meer

Wegas/Wegam verzekering? Wat is dat?

Is een door jezelf veroorzaakte schade nooit verhaalbaar?

Het is te hopen dat je het nooit mee hoeft te maken, maar een ongeluk zit toch in een klein hoekje. Je gaat nietsvermoedend op pad naar je werk in de ochtend en raakt onverhoopt betrokken bij een ongeluk. Indien het ongeval wordt veroorzaakt door de wederpartij, is er geen man overboord. Als je voertuig volledig casco verzekerd is, dan zal je verzekeraar de schade vergoeden en daaropvolgend verhalen op de verzekeraar van de wederpartij. Mocht je voertuig slechts WA-verzekerd zijn, dan kan je de schade laten verhalen door 112Schade.nl.

(meer…)

Lees meer

Verhuizen

Vandaag 27 december gaat onze schadeafdeling verhuizen. Om die reden zijn wij niet telefonisch of per chat bereikbaar. Wel wordt er achter de schermen aan uw schadedossier gewerkt.

(meer…)

Lees meer

Ergernissen in het verkeer

We kunnen er allemaal wel een paar opnoemen, ergernissen in het verkeer. Langzame rijders, snelheidsduivels en onnodig linksrijders zijn een doorn in het oog van Nederlandse automobilisten. Online verzekeraar Allianz Direct (voorheen Allsecur) deed onderzoek* naar de grootste frustraties achter het stuur en het blijkt dat bumperklevers (55%) en automobilisten die met hun smartphone bezig zijn (54%) de grootste ergernissen vormen in de auto. (meer…)

Lees meer

112schade.nl op TV!

112schade.nl heeft een bijdrage aan het programma De Barometer op RTL Z. Op een vrijdagmiddag zijn er opnames op ons kantoor gemaakt. Dit was een leuke ervaring. (meer…)

Lees meer