Wat vindt de klant?

14/05/2020

De mening van de cliënt is heel belangrijk, zeker voor een dienstverlenend bedrijf. Er worden geen tastbare producten verkocht, maar er wordt een service verleend. Waar bij de aanschaf van een product het verlenen van de service door de verkoper een nevenaspect is, is het verlenen van service voor een dienstverlenend bedrijf de hoofdtaak en het enige dat kan worden beoordeeld. De beste reclame die je daarbij kunt wensen is de aanbeveling van een cliënt. Dit geldt ook voor ons bij 112Schade.

Kennismaking op een voor cliënt somber moment

Als juridisch dienstverlener maken wij kennis met cliënt op het moment dat hij of zij schade heeft geleden. Er is schade aan de auto of bromfiets waarvoor men zelf niet verzekerd is en wellicht heeft client daarbij ook nog letselschade opgelopen. Het oplopen van schade is voor cliënt een negatieve gebeurtenis waarbij het gevoel van ‘het is niet mijn schuld’ erg aanwezig is en ‘wie gaat mijn schade betalen’. De schade verhalen wij meestal op de verzekeraar van de tegenpartij. De verzekeraar die in de maatschappij zijn slechte imago nog steeds niet te boven is.  Op dat moment maken wij dus kennis met cliënt waarbij het ons doel is om cliënt volledig te ontzorgen bij het verhalen van zijn schade en dat zo snel als mogelijk.

De mening van cliënt is belangrijk

Na het afsluiten van het dossier vragen wij cliënt in een enquête de werkzaamheden van 112schade te beoordelen. Met de ontvangen feedback van cliënt proberen wij onze dienstverlening te verbeteren naar de wensen van de klant.  In 2018 is het ons gelukt een rapportcijfer te halen van 8,0 met een NPS score van +33. Daar zijn wij uiteraard heel trots op.

Op dit moment blijven we gelukkig rond die 8,0 scoren. Aangezien wij niets te verbergen hebben, vinden wij het fair om alle cijfers en responses inzichtelijk te maken en niet alleen de hoogste cijfers te laten zien. Net als ieder andere dienstverlener kunnen we niet alle cliënten volledig tevreden stellen en daarvan een 10 verwachten. We kunnen niet toveren, indien een tegenpartij daadwerkelijk tegenwerkt duurt de afwikkeling langer dan wenselijk. Indien er geen bewijs is voor de eigen lezing, kan een schade uiteindelijk niet verhaalbaar zijn. Hoe zeer we cliënt uiteraard wel geloven. Openheid in alle cijfers daarin maakt het scoren van een mooie 8 veel geloofwaardiger.

Hieronder de cijfers en opmerkingen van de afgelopen 10 maanden.