De schade-app in plaats van het Europees schadeformulier

De schade-app biedt gemak. Dat weet je als je weleens een ongeval met een motorrijtuig hebt meegemaakt waardoor je een schadeformulier moest invullen. Het is een A4-tje overladen met vragen die maar deels betrekking hebben op jouw schade. Waarschijnlijk maak je niet vaak een ongeval mee, dus moet je alle vragen doorlopen. Met de Schade-app wordt het stukken eenvoudiger. Ook kun je de schade sneller en laagdrempeliger doorsturen naar jouw verzekeraar.

(meer…)

Lees meer

‘Autohuur door vertraging expert ook verhaalbaar’

Normaliter zijn de kosten van vervangend vervoer alleen gedekt voor de dag dat het voertuig naar de expert moet en gedurende de reparatieperiode. Allianz is daar onlangs van afgeweken.

In september 2016 is een consument met diens auto betrokken geraakt bij een verkeersongeval. Consument heeft in verband daarmee een beroep gedaan op de verzekering. Verzekeraar (Allianz h.o.d.n. AllSecur) heeft vervolgens een expert ingeschakeld om de omvang van de aan het voertuig toegebrachte schade te beoordelen. Aansluitend is op basis van het opgemaakt expertiserapport een uitkering gedaan. Ook heeft Verzekeraar de consument een vergoeding voor veertien dagen gebruik van een huurauto toegekend.

(meer…)

Lees meer

Wat is een technisch total loss?

De term total loss wil zeggen dat jouw auto of ander motorrijtuig niet meer wordt gerepareerd. In plaats daarvan krijg je de dagwaarde uitgekeerd. Wat wordt er bedoeld met een technisch total loss? En wat is het verschil met een economisch total loss?

(meer…)

Lees meer

Voorkomt een slipcursus ongelukken?

In het dagelijkse verkeer kun je in situaties terechtkomen dat je in een impuls moet reageren. Een verkeerde reactie kan grote gevolgen hebben. Je kunt vooraf niet inschatten hoe je op een noodsituatie gaat reageren, tenzij het aangeleerd handelen is. Juist dat kun je leren met een slipcursus.

(meer…)

Lees meer