Klantenservice 112schade nu ook via WhatsApp

whatsappZeist, 6-12-2016  –  Vanaf vandaag breidt  112schade haar reguliere klantenservice (via telefoon,e-mail, Facebook messenger) met WhatsApp uit.  112schade is hiermee de eerste schade verhaalservice in Nederland die ook klantenservice via WhatsApp aan het intermediair en zijn klanten levert.

Tussenpersonen en hun klanten kunnen hierdoor nog sneller en makkelijker geholpen worden zonder wachttijden.
(meer…)

Lees meer

Wat te doen bij een ongeval? 5 tips

Bij een ongeval is het belangrijk om de juiste stappen te zetten. Je moet voorkomen dat de schuld voor het ongeval niet later alsnog in jouw schoenen wordt geschoven. Met onze tips gaat jou dat niet overkomen.

(meer…)

Lees meer

Hoelang mag een tegenpartij over een schadeafwikkeling doen?

Een schade is vervelend. Helemaal wanneer de afwikkeling op zich laat wachten. Met enige regelmaat krijgt 112schade.nl vragen van cliënten over de snelheid van handelen van de tegenpartij. Hoe lang mag die er eigenlijk over doen?

Wanneer u een schade op een tegenpartij wilt verhalen, zult u de schuld van deze tegenpartij met wettelijk en overtuigend bewijs aan moeten tonen. De tegenpartij – in de meeste gevallen de verzekeraar – moet vervolgens in de gelegenheid worden gesteld om een reactie op de gestelde claim te krijgen van haar verzekerde.

Hier loopt het vaak spaak. Hoewel een verzekerde conform de polisvoorwaarden verplicht is te reageren op een schadeclaim, blijkt deze dat in veel gevallen (bewust of onbewust) niet te doen.

(meer…)

Lees meer

Bij claim op de autoverzekering de smartphone uitpluizen?

De smartphone en de auto zijn geen gelukkige combinatie. Een smartphone gebruiken tijdens het rijden verhoogt de kans op een ongeluk namelijk. Daar zullen geen discussies over gevoerd worden. Het gebruiken van de smartphone tijdens het rijden in of op een motorrijtuig is strafbaar. Een logisch gevolg is dat bij een ongeval de schade verhaald kan worden op de chauffeur die de smartphone gebruikte tijdens het rijden. Het probleem is, hoe kunnen verzekeraars het bewijzen? Het is moeilijk aan te tonen dat je met jouw telefoon bezig was voordat je met je auto een ongeluk veroorzaakte.

(meer…)

Lees meer

Wat is een aansprakelijkstelling?

Een aansprakelijkstelling gebruikt u om de veroorzaker van een schade aansprakelijk te stellen. Maar hoe pakt u dat aan? Hoe stelt u de veroorzaker van de schade aansprakelijk en hoe kunt u een schadevergoeding afdwingen? De eerste stap is een aansprakelijkstelling, maar er komt nog meer bij kijken.

(meer…)

Lees meer

Kop-staartbotsing – wie betaalt?

Bij een ongeval in het verkeer is de schuldvraag van cruciaal belang. Het maakt namelijk nogal verschil of jij of de tegenpartij schuldig is. Als je schuldig bent is de schade te verhalen op jouw verzekering. Is de tegenpartij schuldig? Dan staat de tegenpartij voor de schade. Een kop-staartbotsing lijkt een duidelijk verhaal. Het voertuig die achterop rijdt is aansprakelijk. Toch is er in de praktijk vaak discussie over het aansprakelijkheidsverhaal.

(meer…)

Lees meer