Partnerprogramma
112Schade ondersteunt het intermediair met complete verkeersrechtshulp
Door de ontwikkelingen in de markt, waaronder de komst van WA-Direct, komt 112Schade met een vernieuwd Partnerprogramma voor het intermediair.
Vanuit de verzekeraar wordt er steeds meer rechtstreeks contact gezocht met de klant om meer grip te krijgen op het aantal schadeclaims en de hoogte daarvan. Het WA-Direct is daar ook een voorbeeld van, waarbij de verzekeraar een directe afhandeling nastreeft en daarbij spreekt over klantbelang voorop. Of de praktijk dat zal uitwijzen, betwijfelen wij ten zeerste. De klant zal in slechts enkele gevallen (13%) door de eigen WA-verzekeraar geholpen kunnen worden. Daarnaast blijkt het merendeel niet te kiezen voor schadesturing of überhaupt reparatie van de voertuigschade. Er geldt dan ook geen reparatieplicht.
Grote kans dat uw klant niet geholpen kan worden door de verzekeraar. De klant zal dan wederom terugkomen bij zijn/haar tussenpersoon en om hulp vragen. Het intermediair vervult wat ons betreft dan nog steeds een hele belangrijke, maar ook moeilijke rol in de verzekeringsbranche. Die rol moet niet onderschat worden, denk onder andere aan de zorgplicht van de adviseur.
Met het nieuwe Partnerprogramma onderstrepen wij de rol van het intermediair met een complete en onafhankelijke service voor de klant op het gebied van verkeersrechtsbijstand waarbij bij 112Schade wel klantbelang voorop staat!
De mogelijkheden
Als intermediair heeft u de keuze om tegen een laag abonnementstarief (Goud) uw klanten een volledige en kostenneutrale verhaalservice te bieden. U kunt gebruik maken van ons White Label en vervolgens zo ‘uw’ verhaalservice in uw eigen service abonnement opnemen. U kunt er ook voor kiezen om zelf geen abonnementskosten te maken, maar wel uw klant op weg te helpen met de verhaalservice van 112Schade. In dat geval (Zilver) betaalt uw klant een kleine bijdrage in de opstartkosten van het dossier. Deze kosten zullen wij met de totale dossierkosten verhalen op de aansprakelijke partij.
Bent u nieuw en wilt u als intermediair een account, meldt u dan hier aan en kies direct het programma dat u wenst.
Verkeersrechtshulpdekking
Wij zien nog steeds een enorme toegevoegde waarde in de rol die het Intermediair vervult tussen de verzekerde en de verzekeraar. 112Schade om die reden voor de Gouden intermediair het pakket uitgebreid tot een verkeersrechtshulpdekking. Hiermee onderstrepen wij samen met u uw rol als intermediair en krijgt uw klant de service die het verdient. Klantbelang écht voorop!
Dit betekent dat als wij er niet uitkomen met een tegenpartij, maar wij van mening zijn dat dit niet terecht is, wij nu ook de procedure voor uw cliënt gaan voeren. Zo duurt de behandeling niet onnodig langer, omdat een derde partij zich moet gaan verdiepen in een zaak die wij al goed kennen. Een ander groot voordeel voor uw cliënt is dat er niks voorgeschoten hoeft te worden van de (hoge) proceskosten en/of advocaatkosten.
Met de verkeersrechtshulpdekking bieden wij u die zekerheid dat uw cliënt altijd geholpen kan worden. Natuurlijk kan het raadzaam zijn om een uitgebreidere verkeersrechtsbijstand af te sluiten. We gaan niet op uw adviserende stoel zitten. Echter mocht uw klant, zijn vriend, zijn buurman of een toevallige voorbijganger nu net geen casco- of rechtsbijstandverzekering hebben afgesloten, u kunt hem dan toch helpen met onze verkeersrechtshulpdekking. Dan heeft u daarmee gelijk een verkoopmoment voor het alsnog afsluiten van een polis.
De voordelen voor u:
- Verkeersrechtshulp voor al uw cliënten, dus niet voertuiggebonden
- Ook verkeersschade buiten Nederlands grondgebied, maar binnen de EU, worden in behandeling genomen. ( de zogeheten groene-kaart-landen)
- Van A tot Z, dus inclusief een procedure bij de Kantonrechter
- Geen schadesturing, klant is vrij in het besteden van de schadevergoeding
- Buitengerechtelijke kosten worden volledig voorgefinancierd door 112Schade
Het Partnerprogramma in het kort
Onderdelen Partnerprogramma |
Zilver |
Goud | |
---|---|---|---|
1 | Verhalen van voertuigschade op een WAM verzekeraar | € 25,00* | € 0,00* |
2 | Verhalen van letselschade** | ||
3 | Verhalen van gevolgschade** | € 25,00** | € 0,00** |
4 | Verhalen op een AVP/AVB verzekeraar | € 25,00* | € 0,00* |
5 | Koppeling Aplaza met 112Schade (DIAS ,UNIT4 en ANVA) | ||
6 | Dossierinzage. Via de Portal inzage in het schadedossier | ||
7 | Telefonisch inhoudelijk contact | ||
8 | Correspondentie: Ontvangen van copy-correspondentie cliënt | ||
9 | 112Schade expertisedesk: Second Opinion bijvoorbeeld inzake WA-Direct of afgewezen cascoclaim. | € 50,00* | € 0,00* |
10 | Hulp bij kantonprocedure in NL*** | € 450,00**** | € 0,00*** |
11 | Schade in het buitenland: Verhalen van verkeersschade in de EU (groene-kaart-landen) op een WAM-verzekeraar. | € 50,00* | € 0,00* |
12 | White Label: Onze dienstverlening onder uw naam | ||
13 | Kennis/databank Toegang tot jurisprudentie, tips&tricks etc. | ||
14 | 112Academy: Workshop verkeersrecht op maat | ||
15 | Korting SDW Advocaten: |
*Dossieropstartkosten: indien gekozen is voor pakket Zilver of cliënt heeft geen tussenpersoon, dan vragen wij cliënt om een voorschot in de te maken dossier- en behandelkosten, alvorens wij de verhaalsactie verder opstarten. De overige dossierkosten zullen wij dan zelf voorschieten.
Indien gekozen is voor pakket Goud zullen wij de gehele buitengerechtelijke kosten voorschieten en claimen op de tegenpartij. Cliënt betaalt dan geen voorschot.
Deze (buitengerechtelijke) kosten claimen wij gelijk met de schade van uw cliënt op de tegenpartij. Wordt de schade van uw cliënt verhaald, dan worden de dossierkosten doorgaans ook verhaald.
** Indien er sprake is van de combinatie letselschade en voertuigschade of gevolgschade zullen er geen dossieropstartkosten in rekening worden gebracht.
*** Vanuit 112Schade bieden wij cliënt de mogelijkheid om de schadekwestie aan de kantonrechter in Nederland voor te leggen. Voordat 112Schade een procesdossier start, verzoeken wij cliënt daarom eerst het voorschot te voldoen. Bij winst worden doorgaans ook de proceskosten betaald door de tegenpartij. Bij verlies blijven deze kosten voor rekening van cliënt en komen daar dan ook nog de proceskosten van de tegenpartij bij.
In geval van pakketkeuze Goud betaalt cliënt geen proceskosten ook niet indien een zaak wordt verloren.
Heeft u vragen over onze dienstverlening, over de kosten of wenst u de algemene voorwaarden te ontvangen, neem dan contact op met onze collega’s van afdeling sales. Zodra u inlogt als intermediair zijn de prijzen en de algemene voorwaarden voor u als intermediair inzichtelijk.